Saturday 29 October 2016

Aku kena gigit charlie

Assalamualaikum. Hee nak examlah lagi beberapa hari, doakan aku ;)

3 minggu lepas tak silap, aku disahkan menghidap.. (cam teruk sangat pulak) charlie's bite!
Apa kebenda charlie ni?



Haa ini haiwan laa gedik gigit mata aku, Alhamdulillah luar, tak kena dalam.
Charlie ok, bukan Charlie Puth nama dia.
Kisahnya begini...........
 Aku duk asrama, ok bangun tu kwn aku kejut untuk khidmat diri (amboi formal) ,, aku bangun lah, dekat dalam bilik air, aku notice yang mata kiri aku dekat bahagian bawah kelopak mata dengan tepi pedihhh sangat bila pegang, nak kenyit mata pun pedih jugak.. So, aku ingat effect aku gatal mata sebelum ni, yaa gatal sebab aku  duk garu garu mata!
                                   
Dia jadi merah sikit tepi mata, memang pedihlah. Tengah hari tu,, bawah mata aku macam ada 3 cakaran merah dari bawah mata sampai hidung, uhh pedih wey!
Time solat zohor nak ambik wudu' kwn aku kata

Terseksa aku tgk hang ambik wuduk, weh..

Aku search search balik rupanya puncanya, charlie ni suka kat cahaya, so aku punya bilik, masuk masuk belah kiri tu katil aku, memang tutup lampu, tapi guna cahaya ruang tamu luar dengan bukak pintu sikit.. So sebab tu lah dia gedik nak gigit aku punya mata.

Hmm ambik seminggu lebih jugaklah nak sembuh sepenuhnya.. Yeayy dapat MC 5 hari. ngeheee
rupa awal awal cakaran tu macam ni ah,

                                   

lepas tu dia keluaq ayaq bisaaa. perh time tu memang pedihh! 

Lani tak comey dah, ada parut dekat mata! Huahuaa.Tapi parut hitam orang kata boleh hilang, takpa ikhtiar dulu !

CARA RAWATAN, next post okay ! ;)

No comments:

Post a Comment

Hey, tinggalkan komen walaupun satu ^^ !