Wednesday 10 May 2017

Angkara dendam, beg aku jadi mangsa.. Haihh~

Hoi hoi, setelah wayar laptop rosak tuu ummi beli semula, aku pun mestilah gatal nak menaip. Well, huhuu. Sebenarnya aku tak tahu nak cerita apa.. Tapi childhood story lah kut ni hahaha

Ni kisah sedih la jugakk. Ketika itu aku (ceyy ajet cam novel) baru pulang dari masjid di sekolah aku solat zohor. Oh lupa, tika itu aku darjah enam. Pulanglah ke kelas untuk ambil beg.

Masuk masuk kelas, beg aku kena ikat dengan kerusi,, whattzzz !!.
Aku tak tahu kerja siapa tapi aku gunting tali tu dan aku ambik balik beg aku, huh bengang lah aku. Tapi aku buat donno je sebab dia tak apa apakan beg aku.

The next 2 days,
macam biasa nak ambik beg. Guess what?!

Beg aku kena ikat lagi ! Haiyakk! Aku pun pinjamlah gunting kawan aku nak gunting tali tu. Dan time nak gunting tu, tangan aku menyentuh beg aku yang macam berlendir.

Membulat mata gue. Tahu tak air apple dalam tin yang ada apple extract tu? Ada manushia yang telah buat jahat pada beg aku. Wahh dalam hati aku dah sumpah seranah hahahaha. Biasalah budak budak lagi tak matang,,

Aku ngan geng aku pun tertanya tanya siapakah yang buat. Aku ni tak adalah nakal mana time darjah enam sampai orang nak buat khianat macam gittuw.

Memang kurang asam, aku ttkan lupa punya cerita ni.
The end , beg tu aku tak guna dan aku letak kat luar kelas dan esok pergi melawat (aceyy melawat) beg tu dah bersemuttt. Uihh memang taklahhh aku nak gunaa !!

Hati aku terdetik tanya sorang budak laki ni, dan dia pun bagitahu.. 2 orang ke tiga orang tah yang menegerjakan beg aku.

Aduhai dah la selamba badak dia tak minta maaf langsung. Huih.

Cerita duluu. Aku dah maafkan depa. Tapi seriously sampai hari ini aku tak tau punca depa buat lagutu kat beg aku?! Yerr dulu aku selalu carik pasal ngan budak laki hahaha aku tahu aku jahiliyyah dulu, tapi serious tak pernah couple, tak pernah gedik-ii. Gaduh je ok.

Maka aku pun pulang dari sekolah tanpa beg, nasib dah habis UPSR, so tak adalah kena bawak buku. Dan aku balik sekolah naik van. Mereka pun tertanya- tanya kenapa aku balik tak berbeg, huhuss.

Sebelum UPSR kenalah jadi budak baik. Lepas UPSR kita jahat sikit, aku bawak phone ngan geng , hahaksss. Tapi aku rasa geng aku tak adalah jahat mana sebab bawak phone je pun. Tak pernahlah buat gangsterisme atau vandalisme.

Ok berbalik, aku mainlah game minecraft and pixelgun 3D tak silap dalam kelas, sorok-ii.

Tapi terhenti main game , satu pengumuman dibuat oleh Ustaz Anam.

" Mana mana pelajar tahun enam yang bawak phone akan dirampas ," woh gelabah woh woh. Memang gilerrr ah. Berdegup hati gue satgi muallim nak mai ka?

Tahu tak kami buat apa? Minta kunci kereta mlmh Ainiyyah sebab nak simpan barang jap pastu simpan fon dalam tu. Dahlah dalam perjalanan nak pi keta muallimah terserempak dengan ustaz anam. Hahahah buat selamber badak jelah.

Sebelum aku merapu lagi baik aku gi mand..
Shtt janganlah bagitau orang, nak gi lah ni. Hehee :b


No comments:

Post a Comment

Hey, tinggalkan komen walaupun satu ^^ !